Samenwerking Solid Online en ADO Vrouwen genomineerd voor SponsorRing 2016
Haagse bluf met een female touch. Dat is waar de ADO Vrouwen voor staan. Steun ons via crowdfunding bij het binnen én buiten de lijnen realiseren van onze dromen.
,,
Loek van Paassen:
"Ik vind vrouwen voetbal leuk, hoop snel te komen kijken"
Roeland Gelink:
"De instelling en beleving van de vrouwen van ADO Den Haag zijn een voorbeeld voor de hele club"
Bart Caminada:
"De ADO Vrouwen zijn HET boegbeeld om jonge meiden aan het bewegen te krijgen"
Kees Jansma, perschef Nederlands elftal:
"Deze meiden hebben echt alles over voor topsport"
Lieke Hemminga:
"ADO Vrouwen geeft altijd leuke trainingen en ze zijn heel goed."
Steven de Haseth:
"Haagse bluf met een female touch; deze powervrouwen zijn hét voorbeeld voor alle jonge meisjes in de regio"
Kathy de Jong:
"ADO Vrouwen doet veel voor voetballende meisjes en zijn erg goed"
Kees Punt:
"De ADO-meiden hebben alles over voor hun sport, ze verdienen alle mogelijke steun"
Rob Reijenga:
"ADO DH Vrouwen doet het (inter)nationaal goed in de top. Maar het zet zich ook in voor de ontwikkeling van vrouwenvoetbal"
Michelle van der Togt:
"Deze meiden doen en laten zoveel om zo goed mogelijk te presteren in hun favoriete sport, voetbal."
Julia Banwari:
"De vrouwen van ADO Den Haag doen altijd goed hun best, ze zijn cool en een voorbeeld voor mij."
Ryan Spencer:
"Ik steun de ADO Vrouwen omdat het nodig is"
Sacha Glotzbach:
"ADO Vrouwen zet zich in voor voetballende meisjes en hebben daar hulp bij nodig"
Isabelle Hoekstra:
"Ze geven leuke trainingen, kunnen goed voetballen en zijn aardig."

Samenwerking Solid Online en ADO Vrouwen genomineerd voor SponsorRing 2016

Ondanks dat het vrouwenvoetbal nog steeds snel groeit, is het nog best lastig om daar commercieel een goed verhaal van te maken. De Eredivisie Vrouwen heeft vooralsnog geen grote (sponsor)namen aan zich kunnen koppelen, ondanks dit nog grotendeels ongeclaimde domein en de prachtige mogelijkheden die er liggen. Op lokaal niveau is het werven van sponsoren niet makkelijker, maar soms zijn er verrassend mooie combinaties. De combinatie tussen Solid Online (hoofdsponsor) en ADO Den Haag Vrouwen is er zo één. Zo mooi dat het zelfs een SponsorRing 2016 nominatie heeft opgeleverd!

sponsor-ringen-22-photo-by-danto-nl

V.l.n.r.: Félicienne Minnaar (assistent-trainer Jong ADO Vrouwen), Pieter Hoekstra (directeur Solid Online) en Pia Rijsdijk (speelster ADO Den Haag Vrouwen)

Het Hoofddorpse ICT bedrijf maakt webbased oplossingen voor bedrijfsprocessen voor klanten in de service-industrie en mag onder andere Luzac, USG People en Booking.com tot zijn klantenkring rekenen. En inmiddels ook ADO Den Haag Vrouwen, want ook daar heeft Solid Online met zijn software de back-office verder geautomatiseerd, wat een enorme efficiencyslag teweeg bracht.

Natuurlijk heeft Solid Online affiniteit met vrouwenvoetbal, maar het is zeker niet alleen de liefdadigheid wat hen bewoog om hoofdsponsor te worden. Hoe vreemd het in eerste instantie ook klinkt voor een bedrijf dat zich vooral in de B2B markt begeeft, het sponsoren van ADO Den Haag Vrouwen is een weloverwogen bedrijfsbeslissing geweest.

ADO Den Haag Vrouwen is namelijk een prachtige test- en business case. Niet alleen kunnen er stukken software getest worden en bij goedbevinden worden hergebruikt. Tevens kan er voor, tijdens en na een thuiswedstrijd van ADO Den Haag Vrouwen vanuit de Sky Lounge potentiële klanten worden overtuigd van de kracht van Solid Online oplossingen.

De verbinding met ADO Den Haag Vrouwen door ook op het shirt te gaan staan (en dat van het talententeam Jong ADO Den Haag Vrouwen) levert herkenbaarheid op voor de partijen die het vrouwenvoetbal volgen; en dat is een enorme community! Het straalt positief af op Solid Online en haar personeelsleden. Zelfs de Indiase ontwikkelaars die overkomen, worden getrakteerd op wedstrijdbezoekjes en lopen dan super trots rond.

Tenslotte is er nog een speciale verbinding tussen Solid Online en de vrouwenvoetbalsters uit Den Haag. Directeur Pieter Hoekstra ontdekte namelijk al snel dat er heel wat consultancytalent rondloopt tussen de speelsters van ADO Den Haag Vrouwen. Zij weten schijnbaar moeiteloos de vertaling te maken van de problematiek van de klant naar de IT-oplossingen van Solid. Inmiddels zijn er al een half dozijn jonge vrouwen op deze manier aan werk gekomen. Dat ook ADO Den Haag Vrouwen daar een unieke propositie heeft richting voetbalsters, die in elk geval moeten werken naast hun professionele voetbalactiviteiten, behoeft geen betoog.

Op donderdag 24 november wordt tijdens een feestelijk event in de Kromhouthal in Amsterdam bekend gemaakt of Solid Online de SponsorRing 2016 binnen sleept. Kaarten voor de uitreiking zijn te bestellen via: www.sponsorring.nl